Gmina Skarszewy Urząd Miejski
Gmina Skarszewy Urząd Miejski
  • Czcionka
  • A- A A+
  • kontrast
58 588 22 01 skarszewy@skarszewy.pl pon.-wt.: 7:30-15:30, śr: 7:30-17:30, czw-pt: 7:30-15:30
  • Aktualności
  • Dla mieszkańca
    • Wideotłumacz języka migowego
    • GOSPODARKA ODPADAMI KOMUNALNYMI
    • Sport
    • Oświata
    • Kultura
    • Pomoc społeczna
    • Zdrowie
    • Działalność gospodarcza
    • GMINNA KOMISJA DS. ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH I NARKOMANII
  • Dla inwestora
    • Informacje dla inwestorów o Gminie Skarszewy
    • Przetargi nieruchomości
    • Planowanie przestrzenne
      • Archiwum
    • Rada gospodarcza
    • Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
  • Dla turysty
    • Walory turystyczne
    • Historia
    • Zabytki
    • OTW Borówno
    • Plan miasta
    • Informacja turystyczna
  • Gmina Skarszewy
    • Burmistrz
      • Zarządzenia
    • Zastępca Burmistrza Skarszew
    • Skarbnik
    • Rada miejska
      • Skład
      • Komisje
      • Sesje
    • Młodzieżowa Rada Gminy
      • Młodzieżowa Rada Gminy I kadencji
      • Młodzieżowa Rada Gminy II kadencji
  • Urząd Miejski
    • Struktura
    • Wydziały Urzędu Miejskiego
      • Wydział Finansowy
        • Informatory dla klientów - załatwianie spraw
        • Pracownicy
      • Wydział Funduszy Europejskich
        • Pracownicy
      • Wydział Inwestycyjny
        • Pracownicy
        • Rejestry
        • WFOŚIGW
        • Karty informacyjne
      • Wydział Organizacyjny i Kontroli Wewnętrznej
        • Pracownicy
      • Samodzielne stanowiska
    • Zamówienia publiczne
    • Sołectwa
      • Sołtysi
      • Informacje
    • Jednostki i spółki gminne
    • Strategia
    • Rachunki bankowe
    • Wykaz druków
      • Wydział finansowy
        • 2022
        • 2021
        • 2020
        • Archiwum
      • Wydział inwestycyjny
      • Referat Planowania Przestrzennego i Nieruchomości
    • Załatwianie spraw
    • Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich
      • Druki do pobrania
      • Pracownicy
      • Rejestry i sposób udostępniania danych
  • Projekty
    • Fundusze unijne
    • Fundusze krajowe
  • NGO
    • Spis organizacji
    • Druki do pobrania
    • Informacje NGO
      • Archiwalne Informacje NGO
    • Skarszewska Gminna Rada Działalności Pożytku Publicznego
    • Akty prawne
  • RODO
  • wide
  • Aktualności
  • Dla mieszkańca
    • Wideotłumacz języka migowego
    • GOSPODARKA ODPADAMI KOMUNALNYMI
    • Sport
    • Oświata
    • Kultura
    • Pomoc społeczna
    • Zdrowie
    • Działalność gospodarcza
    • GMINNA KOMISJA DS. ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH I NARKOMANII
  • Dla inwestora
    • Informacje dla inwestorów o Gminie Skarszewy
    • Przetargi nieruchomości
    • Planowanie przestrzenne
      • Archiwum
    • Rada gospodarcza
    • Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
  • Dla turysty
    • Walory turystyczne
    • Historia
    • Zabytki
    • OTW Borówno
    • Plan miasta
    • Informacja turystyczna
  • Gmina Skarszewy
    • Burmistrz
      • Zarządzenia
    • Zastępca Burmistrza Skarszew
    • Skarbnik
    • Rada miejska
      • Skład
      • Komisje
      • Sesje
    • Młodzieżowa Rada Gminy
      • Młodzieżowa Rada Gminy I kadencji
      • Młodzieżowa Rada Gminy II kadencji
  • Urząd Miejski
    • Struktura
    • Wydziały Urzędu Miejskiego
      • Wydział Finansowy
        • Informatory dla klientów - załatwianie spraw
        • Pracownicy
      • Wydział Funduszy Europejskich
        • Pracownicy
      • Wydział Inwestycyjny
        • Pracownicy
        • Rejestry
        • WFOŚIGW
        • Karty informacyjne
      • Wydział Organizacyjny i Kontroli Wewnętrznej
        • Pracownicy
      • Samodzielne stanowiska
    • Zamówienia publiczne
    • Sołectwa
      • Sołtysi
      • Informacje
    • Jednostki i spółki gminne
    • Strategia
    • Rachunki bankowe
    • Wykaz druków
      • Wydział finansowy
        • 2022
        • 2021
        • 2020
        • Archiwum
      • Wydział inwestycyjny
      • Referat Planowania Przestrzennego i Nieruchomości
    • Załatwianie spraw
    • Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich
      • Druki do pobrania
      • Pracownicy
      • Rejestry i sposób udostępniania danych
  • Projekty
    • Fundusze unijne
    • Fundusze krajowe
  • NGO
    • Spis organizacji
    • Druki do pobrania
    • Informacje NGO
      • Archiwalne Informacje NGO
    • Skarszewska Gminna Rada Działalności Pożytku Publicznego
    • Akty prawne
  • RODO
  • wide
  • Jesteś tutaj:  
  • Gmina Skarszewy
  • Urząd Miejski
  • Wydziały Urzędu Miejskiego
  • Wydział Finansowy

Wydział Finansowy

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Opublikowano: 28 październik 2021

Naczelnik wydziału - Beata Buchholc

pok. nr 21

tel. 58 588 22 01

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Godziny przyjęć: 7.30 - 15.30

Do zakresu działania Wydziału Finansowego oraz Referatu Podatków i Opłat Lokalnych należy:

1)  prowadzenie rachunkowości syntetycznej i analitycznej Urzędu Miejskiego;

2)  wstępna kontrola zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów;

3)  przygotowywanie projektu planu finansowego Urzędu Miejskiego;

4)  sporządzanie wniosków dotyczących zmian w budżecie celem dostosowania planu do aktualnie realizowanych zadań;

5)  monitoring sprawozdawczości budżetowej celem kontroli realizowanych dochodów i wydatków;

6)  uzgadnianie sald z kontrahentami według zasad określonych w „Instrukcji Inwentaryzacyjnej Urzędu Miejskiego w Skarszewach”;

7)  uzgadnianie wydruków kont wydatków, kosztów, rozrachunków, zaangażowania zgodnie z klasyfikacją budżetową;

8)  sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej oraz dokonywanie jej analiz;

9)  sporządzanie opisowego sprawozdania półrocznego i rocznego z wykonania budżetu;

10)  wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;

11)  w czasie nieobecności głównego księgowego pełnienie obowiązków w zakresie:

a)   wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi Urzędu Miejskiego w Skarszewach;

b)   zatwierdzania bieżących wydatków niemajątkowych do wypłaty w wysokości nie większej niż 100.000 złotych;

c)   dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym Urzędu Miejskiego w Skarszewach;

d)   dokonywania wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych Urzędu Miejskiego w Skarszewach;

e)   prowadzenie księgi „Organu Finansowego” i wszystkich spraw z tym związanych;

12)   prawidłowe naliczanie i odprowadzanie odpisów na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych lub sporządzanie informacji zgodnie z odrębnymi przepisami;

13)   ewidencja Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, sum depozytowych celem bieżącego prowadzenia ksiąg rachunkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami;

14)   prowadzenie spraw związanych z rozliczeniem podatku od towarów i usług w Gminie Skarszewy:

a)   prowadzenie rejestru sprzedaży Urzędu Miejskiego;

b)   sporządzanie cząstkowych deklaracji podatkowych dla Urzędu Miejskiego;

c)   sporządzanie i podpisywanie elektronicznie scentralizowanej deklaracji podatkowej VAT na podstawie deklaracji cząstkowych otrzymanych od jednostek i zakładów budżetowych Gminy Skarszewy oraz ich elektroniczne przekazanie do Urzędu Skarbowego;

d)   współpraca w zakresie centralizacji rozliczania VAT z osobami wyznaczonymi do jego rozliczania w jednostkach i zakładach budżetowych Gminy Skarszewy (udzielanie pracownikom jednostek informacji i wsparcia w sprawach skomplikowanych);

e)   przekazywanie scentralizowanych rejestrów VAT do Ministerstwa Finansów, tzw.: jednolity plik kontrolny;

f)   współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie rozliczeń VAT;

g)   przestrzeganie „Procedury centralizacji realizacji zobowiązań publicznoprawnych w zakresie podatku od towarów i usług przez Gminę”;

15)  weryfikacja magazynu druków ścisłego zarachowania oraz ewidencji tych druków umożliwiającej kontrolę przychodu, rozchodu i stanu faktycznego druków oraz umożliwiającej rozliczenie osób posługujących się powierzonymi drukami;

16)  prowadzenie ewidencji pozabilansowej posiadanych gwarancji, zabezpieczeń należytego wykonania robót, terminowe oddawanie do depozytu bankowego i odbieranie po utracie ich ważności;

17)    okresowe (co najmniej raz w miesiącu) uzgadnianie kwoty wykorzystanych wydatków funduszu sołeckiego z ewidencją analityczną oraz pracownikiem merytorycznie współpracującym z sołtysami;

18)    weryfikacja przygotowanej na podstawie Uchwał Zebrań Wiejskich propozycji podziału środków finansowych zgodnie z klasyfikacją budżetową do projektu budżetu;

19)    ustalanie zasad prowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji;

20)    ewidencja analityczna środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia w użytkowaniu Urzędu, prowadzenie tabel umorzeniowych środków trwałych;

21)    prowadzenie windykacji należności Gminy wynikających z umów cywilno-prawnych oraz windykacji niepodatkowych dochodów budżetowych;

22)    prowadzenie spraw związanych ze zwrotem nienależnie zapłaconej lub nadpłaconej opłaty skarbowej w ramach pracy wszystkich komórek organizacyjnych Urzędu;

23)    sporządzanie list płac oraz wypłat dla pracowników Urzędu, członków Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;

24)    rozliczanie diet radnych oraz sołtysów;

25)    rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych oraz ekwiwalentów za używanie samochodów prywatnych dla celów służbowych;

26)    sporządzanie list wypłat dla kontrahentów - świadczeniobiorców oraz osób fizycznych współpracujących z Urzędem w formie umów o charakterze cywilnoprawnym;

27)    sporządzanie i prowadzenie indywidualnych kartotek zarobkowych, dokumentacji z zakresu ubezpieczeń społecznych, podatku dochodowego od osób fizycznych;

28)    współpraca z komornikami i sądami w zakresie egzekucji świadczeń pieniężnych;

29)    sporządzanie okresowych sprawozdań płacowych, ewidencji, zestawień dokonanych potrąceń itp. ;

30)    wydawanie zaświadczeń oraz innych dokumentów dla pracowników Urzędu;

31)    weryfikacja rozliczeń finansowych zużycia paliw przez pojazdy stanowiące tabor transportowy urzędu oraz  sprzęt mechaniczny jednostek OSP;

32)    współpraca z bankami, ZUS, KRUS, US, instytucjami ubezpieczeniowymi.

Do zakresu działania Referatu Podatków i Opłat Lokalnych należy:

1)      prowadzenie spraw (wymiar, księgowość, windykacja) w zakresie podatków i opłat lokalnych, w tym opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla osób fizycznych, prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej;

2)      prowadzenie postępowań podatkowych w sprawach o udzielenie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych w zakresie podatków i opłat, w tym przygotowywanie projektów decyzji Burmistrza w tych sprawach;

3)      przygotowywanie materiału dowodowego w sprawach odwoławczych do Samorządowego Kolegium Odwoławczego;

4)      prowadzenie kontroli podatkowych u osób fizycznych, prawnych oraz jednostek organizacyjnych;

5)      opracowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej w sprawie wysokości stawek podatków i opłat lokalnych oraz opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi;

6)      przygotowywanie projektów postanowień Burmistrza w sprawach o udzielenie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych w zakresie podatków stanowiących dochody Gminy, a egzekwowanych przez Urzędy Skarbowe oraz w razie potrzeby przeprowadzanie postępowań dowodowych w tym zakresie;

7)      przygotowywanie zaświadczeń na podstawie prowadzonej ewidencji;

8)      udostępnianie informacji z akt podatkowych organom i osobom do tego uprawnionym;

9)      prowadzenie spraw związanych ze zwrotem producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie paliwa;

10)    ewidencja i rozliczanie spraw związanych z opłatą eksploatacyjną od wydobycia kopalin od przedsiębiorstw górniczych;

11)    inwentaryzacja indywidualnych kont podatników;

12)    podejmowanie czynności zmierzających do likwidacji zaległości i nadpłat;

13)    rozliczanie inkasentów z pobranych należności i dokonywanych wpłat;

14)    sporządzanie sprawozdań, zestawień, raportów z zakresu dochodów z tytułu podatków i opłat lokalnych, w tym opłaty eksploatacyjnej oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;

15)    przesyłanie sprawozdań w zakresie udzielonej pomocy publicznej, pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie dotyczących podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego;

16)    sporządzanie wykazu osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków umorzono, rozłożono na raty lub odroczono termin zapłaty podatku bądź zaległości w kwocie przewyższającej 500,00 zł wraz ze wskazaniem wysokości umorzonych kwot oraz przyczyn umorzenia;

17)    sporządzanie wykazu osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym udzielono pomocy publicznej;

18)    rozliczenia odpisu z podatku rolnego na rzecz Izby Rolniczej;

19)    wystawianie upomnień, tytułów wykonawczych;

20)    współpraca z organami egzekucyjnymi (administracyjnymi i sądowymi) w ramach prowadzonych postępowań egzekucyjnych;

21)    analiza stanu zobowiązań podatkowych pod względem przedawnienia;

22)    przyjmowanie i weryfikacja deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;

23)    prowadzenie i aktualizacja bazy nieruchomości, w tym nieruchomości nowo powstałych oraz ewidencji złożonych deklaracji;

24)    kontrola realizacji obowiązków właścicieli nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, kompostowania BIO odpadów oraz naliczanie w uzasadnionych przypadkach opłaty podwyższonej.

 

INFORMATORY DLA KLIENTÓW - ZAŁATWIANIE SPRAW 

PRACOWNICY

Zobacz także

  • Biuletyn Informacji Publicznej
  • GUS
  • Województwo Pomorskie
  • WFOŚiGW w Gdańsku
  • Powiat Starogardzki
  • Gminny Ośrodek Zdrowia w Skarszewach
  • Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
  • Gminny Ośrodek Kultury i Biblioteka Publiczna w Skarszewach
  • Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji
  • Gminny Ośrodek Obsługi Szkół i Przedszkoli
  • Gminne Wodociągi i Kanalizacja
  • Gospodarka Odpadami Komunalnymi
  • Gminna Energetyka Cieplna
  • Lokalna Grupa Działania Chata Kociewa

FUNDUSZE UNIJNE

unia flaga

Gmina Skarszewy na Facebooku

WIDEOTŁUMACZ 2

Sesja RM na "żywo"

Aplikacja "Blisko"

Gospodarka odpadami "SEREGO"

segregacja

Na skróty

  • Zamówienia publiczne
  • Sołtysi
  • Rachunki bankowe
  • Aplikacja "Blisko"
  • Gospodarka odpadami "SEREGO"
  • Program Czyste Powietrze
  • Informacje gminne
  • Archiwum Informacji Gminnych
  • Archiwum aktualności
  • Archiwalna przed 2015
  • Archiwalna po 2015

Jednostki gminne

  • GOPS
  • GOOSiP
  • GOSiR
  • GOZ
  • GOKiBP

Turystyka

  • 700-lecie Skarszew
  • Walory turystyczne
  • OTW Borówno

Samorząd

  • Skład Rady Miejskiej
  • Skarbnik
  • Sekretarz
  • Burmistrz

O gminie

  • Miasto w liczbach
  • Zabytki
  • Historia miasta
  • Kamera

Ważne informacje

  • Alarmy
  • RODO
  • Deklaracja dostępności
  • Dostępność-plan zdziałania
  • Sygnalista
  • Mapa strony
  • EPUAP
  • EBOI
  • Platforma zakupowa
  • Mapa Gminy - System Informacji Przestrzennej
STOPKA
Miasto i Gmina
Skarszewy
Oficjalny serwis internetowy
GMINA SKARSZEWY
URZĄD MIEJSKI W SKARSZEWACH

Plac Gen. J. Hallera 18, 83-250 SKARSZEWY

godziny otwarcia

poniedziałek - wtorek 7:30 - 15:30
środa: 7:30-17:30
czwartek-piątek: 7:30-15:30

Dane Kontaktowe
skarszewy@skarszewy.pl
ePUAP:/jw8416dycj/SkrytkaESP
tel: 58 588 22 01
tel: 58 588 22 02
tel: 58 588 24 03
fax: 58 588 26 51
Nasze
social media
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ | ePUAP
Image is not available
Image is not available
Eletroniczne Biuro Obsługi Interesanta

Dostęp do zobowiązań wymaga zalogowania profilem zaufanym.

Realizacja: perfekcyjneStrony.pl
2021 © Gmina Skarszewy. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.