- Szczegóły
- Uchwała - podatek od nieruchomości 2020.pdf (146,96 kB)
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzajacego stan zaległości w podatkach.pdf (83,53 kB)
DEKLARACJE OSOBY PRAWNE
- dl-1-deklaracja-podatek-lesny.xlsm (124,27 kB)
- dn-1-deklaracja-podatek-od-nieruchomosci.xlsm (136,54 kB)
- dr-1-deklaracja-podatek-rolny.xlsm (137,26 kB)
- zdl-1-zalacznik-do-deklaracji-podatek-lesny-przedmioty-podlegajace-opodatkowaniu.xlsm (38,42 kB)
- zdl-2-zalacznik-do-deklaracji-na-podatek-lesny-przedmioty-zwolnione-z-opodatkowania.xlsm (37,42 kB)
- zdn-1-zalacznik-do-deklaracji-podatek-od-nieruchomosci-obiekty-podlegajace-opodatkowaniu.xlsm (37,83 kB)
- zdn-2-zalacznik-do-deklaracji-na-podatek-od-nieruchomosci-przedmioty-zwolnione-z-opodatkowania.xlsm (37,71 kB)
- zdr-1-zalacznik-do-deklaracji-podatek-rolny-grunty-podlegajace-opodatkowaniu.xlsm (38,28 kB)
- zdr-2-zalacznik-do-deklaracji-podatek-rolny-grunty-zwolnione-z-opodatkowania.xlsm (36,37 kB)
INFORMACJE OSOBY FIZYCZNE
- il-1-informacja-o-lasach.xlsm (142,28 kB)
- in-1-informacja-o-nieruchomosciach-i-obiektach-budowlanych.xlsm (160,28 kB)
- ir-1-informacja-o-gruntach.xlsm (156,16 kB)
- zil-1-zalacznik-do-informacji-o-lasach-przedmioty-podlegajace-opodatkowaniu.xlsm (36,24 kB)
- zil-2-zalacznik-do-informacji-o-lasach-przedmioty-zwolnione-z-opodatkowania.xlsm (36,14 kB)
- zil-3-zalacznik-do-informacji-o-lasach-dane-wspolwlascicieli.xlsm (52,69 kB)
- zin-1-zalacznik-do-informacji-o-nieruchomosciach-i-obiektach-budowlanych-dane-przedmiotu-podlegajacych-opodatkowaniu.xlsm (36,75 kB)
- zin-2-zalacznik-do-informacji-o-nieruchomosciach-i-obiektach-budowlanych-dane-przedmiotow-zwolnionych-z-opodatkowania.xlsm (36,99 kB)
- zin-3-zalacznik-do-informacji-o-nieruchomosciach-i-obiektach-budowlanych-dane-wspolwlascicieli.xlsm (52,81 kB)
- zir-1-zalacznik-do-informacji-o-gruntach-podlegajace-opodatkowaniu.xlsm (37,5 kB)
- zir-2-zalacznik-do-informacji-o-gruntach-zwolnione-z-opodatkowania.xlsm (36,24 kB)
- zir-3-zalacznik-do-informacji-o-gruntach-dane-o-wspolwlascicielach.xlsm (53,57 kB)
- Szczegóły
- deklaracja-na-podatek-od-srodkow-transportowych-z-zalacznikiem-1-1.pdf (400,64 kB)
- pelnomocnictwo-do-podpisywania-deklaracji-w-wersji-papierowej.pdf (61,46 kB)
- pelnomocnictwo-szczegolne.pdf (65,23 kB)
- stawki-podatek-od-nieruchomosci-2021.pdf (168,12 kB)
- wniosek-o-wydanie-zaswiadczenia-2021.doc (40 kB)
- wniosek-o-zwrot-podatku-akcyzowego.pdf (2,55 MB)
- zawiadomienie-o-zmianie-lub-odwolaniu-pelnomocnictwa.pdf (72,9 kB)
- zwolnienia-2021-podatek-od-nieruchomosci.pdf (166,18 kB)
- Poświadczenie dzierżawy (19,1 kB)
Deklaracje - osoby prywatne
- dl-1-deklaracja-podatek-lesny.xlsm (128,15 kB)
- dn-1-deklaracja-podatek-od-neiruchomosci.xlsm (139,29 kB)
- dr-1-deklaracja-podatek-rolny.xlsm (142,32 kB)
- zdl-1-zalacznik-do-deklaracji-podatek-lesny-przedmioty-podlegajace-opodatkowaniu.xlsm (38,42 kB)
- zdl-2-zalacznik-do-deklaracji-na-podatek-lesny-przedmioty-zwolnione-z-opodatkowania.xlsm (37,42 kB)
- zdn-1-zalacznik-do-deklaracji-podatek-od-nieruchomosci-obiekty-podlegajace-opodatkowaniu.xlsm (37,83 kB)
- zdn-2-zalacznik-do-deklaracji-na-podatek-od-nieruchomosci-przedmioty-zwolnione-z-opodatkowania.xlsm (37,71 kB)
- zdr-1-zalacznik-do-deklaracji-podatek-rolny-grunty-podlegajace-opodatkowaniu.xlsm (38,28 kB)
- zdr-2-zalacznik-do-deklaracji-podatek-rolny-grunty-zwolnione-z-opodatkowania.xlsm (36,37 kB)
Informacje osoby fizyczne
- il-1-informacja-o-lasach.xlsm (147 kB)
- in-1-informacja-o-nieruchomosciach-i-obiektach-budowlanych.xlsm (166,74 kB)
- ir-1-informacja-o-gruntach.xlsm (161,8 kB)
- zil-1-zalacznik-do-informacji-o-lasach-przedmioty-podlegajace-opodatkowaniu.xlsm (36,24 kB)
- zil-2-zalacznik-do-informacji-o-lasach-przedmioty-zwolnione-z-opodatkowania.xlsm (36,14 kB)
- zil-3-zalacznik-do-informacji-o-lasach-dane-wspolwlascicieli.xlsm (52,69 kB)
- zin-1-zalacznik-do-informacji-o-nieruchomosciach-i-obiektach-budowlanych-dane-przedmiotu-podlegajacych-opodatkowaniu.xlsm (36,75 kB)
- zin-2-zalacznik-do-informacji-o-nieruchomosciach-i-obiektach-budowlanych-dane-przedmiotow-zwolnionych-z-opodatkowania.xlsm (36,99 kB)
- zin-3-zalacznik-do-informacji-o-nieruchomosciach-i-obiektach-budowlanych-dane-wspolwlascicieli.xlsm (52,81 kB)
- zir-1-zalacznik-do-informacji-o-gruntach-podlegajace-opodatkowaniu.xlsm (37,5 kB)
- zir-2-zalacznik-do-informacji-o-gruntach-zwolnione-z-opodatkowania.xlsm (36,24 kB)
- zir-3-zalacznik-do-informacji-o-gruntach-dane-o-wspolwlascicielach.xlsm (53,57 kB)
- Szczegóły
- Deklaracja na podatek od środków transportowych z załącznikiem.pdf (400,64 kB)
- Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji w wersji papierowej.pdf (61,46 kB)
- Pełnomocnictwo szczególne.pdf (65,23 kB)
- Stawki podatku od nieruchomości-2022.pdf (168,12 kB)
- Wniosek o wydanie zaświadczenia.doc (40 kB)
- Wniosek o zwrot podatku akcyzowego.pdf (2,55 MB)
- Zawiadomienie o zmianie lub odwołaniu pełnomocnictwa.pdf (72,9 kB)
- Zwolnienia - podatek od nieruchomości.pdf (166,18 kB)
- Poświadczenie dzierżawy (19,1 kB)
- Komunikat w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2021 roku.
- Komunikat w sprawie średniej ceny skupu żyta za okres 11 kwartałów będącej podstawą do ustalenia podatku rolnego na rok podatkowy 2022
- Zgoda na powiadomienie SMS-em
Deklaracje - osoby prywatne
- dl-1 Deklaracja - podatek leśny.xlsm (128,15 kB)
- dn-1 Deklaracja - podatek od nieruchomości.xlsm (139,29 kB)
- dr-1 Deklaracja - podatek rolny.xlsm (142,32 kB)
- zdl-1 Załącznik do deklaracji - podatek leśny przedmioty podlegające opodatkowaniu.xlsm (38,42 kB)
- zdl-2 Załącznik do deklaracji na podatek leśny przedmioty zwolnione z opodatkowania.xlsm (37,42 kB)
- zdn-1 Załącznik do deklaracji - podatek od nieruchomości obiekty podlegające opodatkowaniu.xlsm (37,83 kB)
- zdn-2 Załącznik do deklaracji na podatek od nieruchomości - przedmioty zwolnione z opodatkowania.xlsm (37,71 kB)
- zdr-1 Załącznik do deklaracji - podatek rolny grunty podlegające opodatkowaniu.xlsm (38,28 kB)
- zdr-2 Załącznik do deklaracji - podatek rolny grunty zwolnione z opodatkowania.xlsm (36,37 kB)
Informacje osoby fizyczne
- il-1 Informacja o lasach.xlsm (147 kB)
- in-1 Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych.xlsm (166,74 kB)
- ir-1 Informacja o gruntach.xlsm (161,8 kB)
- zil-1 Załącznik do informacji o lasach przedmioty podlegające opodatkowaniu.xlsm (36,24 kB)
- zil-2 Załącznik do informacji o lasach przedmioty zwolnione z opodatkowania.xlsm (36,14 kB)
- zil-3 Załącznik do informacji o lasach dane współwłaścicieli.xlsm (52,69 kB)
- zin-1 Załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych dane przedmiotów podlegających opodatkowaniu.xlsm (36,75 kB)
- zin-2 Załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych dane przedmiotów zwolnionych z opodatkowania.xlsm (36,99 kB)
- zin-3 Załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych dane współwłaścicieli.xlsm (52,81 kB)
- zir-1 Załącznik do-informacji o gruntach podlegające opodatkowaniu.xlsm (37,5 kB)
- zir-2 Załącznik do informacji o gruntach zwolnione z opodatkowania.xlsm (36,24 kB)
- zir-3 Załącznik do informacji o gruntach dane o współwłaścicielach.xlsm (53,57 kB)
- Szczegóły
- Wniosek o uzgodnienie przyłącza.doc (21 kB)
- Wniosek o uzgodnienie zjazdu.doc (21,5 kB)
- Uwarunkowania środowiskowe.doc (25,4 kB)
- Wniosek o wydanie zezwolenia.rtf (16,37 kB)
- Wniosek o zajęcie pasa drogowego.doc (29,5 kB)
- Wniosek o kupno lokalu.doc (50,21 kB)
- Wniosek na wycinkę.doc (27 kB)
- Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego.pdf (1,61 MB)
- Wniosek ws.psa agresywnego.doc (24 kB)
- Wniosek o nadanie numeru.doc (34 kB)
- Zgłoszenie instalacji.doc (28 kB)
- Wniosek o przydział lokalu mieszkalnego.doc (89,5 kB)
- Informacje o dodatku energetycznym.pdf (717,87 kB)
- Informacje o dodatku mieszkaniowym.pdf (42,49 kB)
- Wniosek o dodatek energetyczny.pdf (484,83 kB)
- Wniosek na wycinkę drzew (217,5 kB)
- Wniosek o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych (22,52 kB)
- Oświadczenie nabywcy nieruchomości rolnej o osobistym prowadzeniu gospodarstwa rolnego oraz o łącznej powierzchni użytków rolnych (19,67 kB)
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o dostępie do drogi publicznej.doc (15,16 kB)
- Zgloszenie zamiaru usuniecia drzew.doc (57,5 kB)
- Aktualny wykaz podmiotów prowadzących działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości.pdf (418,79 kB)
- Szczegóły
Naczelnik Wydziału Finansowego Beata Buchholc
pok. nr 21, tel. 58 588 22 01
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Joanna Brzezińska - insp.ds. księgowości budżetowej
pok. nr 22, tel. 58 588 22 01
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Katarzyna Pielecka - insp. ds. księgowości budżetowej
pok. nr 22, tel. 58 588 22 01
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Elżbieta Studzińska - insp.ds. księgowości budżetowej
pok. nr 22, tel. 58 588 22 01
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ewa Stolz - insp. ds. inwentaryzacji i księgowości budżetowej
pok. nr 25, tel. 58 588 22 01
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Hanna Tywusik - insp. ds. płac i obsługi administracyjnej skarbnika
pok. nr 25, tel. 58 588 22 01
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Agnieszka Zawadzka - podinsp. ds. inwentaryzacji i księgowości budżetowej
pok. nr 25, tel. 588 22 01
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Referat Podatków i Opłat Lokalnych
Muchowska Magdalena – Kierownik Referatu, Zastępca Naczelnika WF
pok. nr 10, tel. 58 588 22 01
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Anna Panglisz - referent ds. podatków i opłat lokalnych
pok. 10, tel. 58 588 22 01
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Joanna Nowotorska - referent ds. księgowości opłaty za gospodarowanie odpadam komunalnymi i jej windykacji
pok. 10, tel. 58 588 22 01
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Marcelina Roszkowska - podinsp. ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych
pok. nr 10, tel. 58 588 22 01
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Katarzyna Janikowska – insp. ds. księgowości podatków, opłat i ich windykacji
pok. nr 24, tel. 58 588 22 01
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Klaudia Lefanczyk - podinsp. ds. księgowości podatków, opłat i ich windykacji
pok. nr 24, tel. 58 588 22 01
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Szczegóły
- Informator: Podatek leśny (73,2 kB)
- Informator: Podatek od nieruchomości (72,14 kB)
- Informator: Podatek rolny (72,8 kB)
- Informator: Opłata za posiadanie psa (70,66 kB)
- Podatek od środków transportowych (94,3 kB)
- Szczegóły
Deklaracja dostępności Oficjalna strona internetowa Miasta i Gminy Skarszewy
Urząd Miejski w Skarszewach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Oficjalna strona internetowa Miasta i Gminy Skarszewy.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Na stronie są linki do filmów, do których nie dodano napisów dla niesłyszących, m.in. z uwagi na fakt, iż zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
- Brak opisów alternatywnych dla zdjęć i obrazków.
- Zamieszczone dokumenty w formie skanów i brak ich odpowiedników w formie dostępnej lub brak odwzorowania treści w stronie internetowej.
- Część plików nie jest dostępnych cyfrowo.,
Wyłączenia
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Marcin Komar.
- E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Telefon: 58 588 22 01
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Burmistrz Skarszew
- Adres: Pl. gen. Hallera 18, 83-250 Skarszewy
- E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Telefon: 58 588 22 01
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
- Budynek Urzędu Miejskiego znajduje się przy Placu gen. Józefa Hallera 18 w Skarszewach.
- Do budynku prowadzą dwa wejścia: główne - od Placu gen. Józefa Hallera, do którego prowadzą schody oraz boczne - od strony Placu Zamkowego, z podjazdem dla osób poruszających się na wózkach. Ponadto przy wejściu bocznym zamontowano widedomofon.
- Wewnątrz budynku znajdują się schody prowadzące na I i II piętro. W budynku nie ma windy i platformy dla niepełnosprawnych.
- Toalety nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
- Miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych są wyznaczone w pobliżu Urzędu Miejskiego, na Placu gen. Hallera.
- W budynku jest pętla indukcyjna.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W budynku są tablice tyflograficzne z informacjami na temat rozkładu pomieszczeń w sposób wizualny i w alfabecie Braille'a
- W budynku są tabliczki - piktogramy dla osób z problemami poznawczymi.
- W Urzędzie Miejskim nie ma pracownika posługującego się językiem migowym.
- Informacje o tym, czym zajmuje się Urząd Miejski są dostępne na stronie www.skarszewy.pl (baner na głównej stronie) w tekście łatwym do przeczytania i zrozumienia ETR.
Aplikacje mobilne
Urząd Miejski w Skarszewach udostępnia następujące aplikacje mobilne:
Informacje dodatkowe
Ułatwienia
- Strona posiada wersję kontrastową.
- Strona posiada możliwość zmiany rozmiaru tekstu.
- Obsługa strony możliwa jest za pomocą klawiatury i myszki.
Inne informacje i oświadczenia
W Urzędzie Miejskim został powołany Zespół ds. wdrożenia przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w składzie:
Maciej Jędrzyński – koordynator do spraw dostępności
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
58 588 22 01
Martyna Galińska – członek zespołu w zakresie spraw wdrożenia dostępności architektonicznej
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 58 588 22 01
Marcin Komar – członek zespołu w zakresie spraw wdrożenia dostępności cyfrowej
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 58 588 22 01
Adam Becker – członek zespołu w zakresie spraw wdrożenia dostępności informacyjno-komunikacyjnej.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 58 588 22 01
- Szczegóły
- Szczegóły
Gminny Ośrodek Zdrowia w Skarszewach
ul. Dworcowa 11
83-250 Skarszewy
Poradnia ogólna tel.58 588 27 38, 58 562 20 59, 58 562 20 63
Poradnia dziecięca tel. 58 588 25 00
fax. 58 588 24 93
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
strona internetowa: www.goz.skarszewy.pl
p.o. Dyrektora: Joanna Piankowska
Przyjmowanie interesantów: wtorki w godz. 09.00 – 11.00
INFORMACJE OGÓLNE:
Gminny Ośrodek Zdrowia w Skarszewach w ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia udziela świadczeń zdrowotnych w zakresie:
1. podstawowej opieki zdrowotnej
- świadczenia lekarza POZ
- świadczenia pielęgniarki POZ
- świadczenia położnej POZ
- transport sanitarny POZ
2. ambulatoryjnej opieki specjalistycznej
- poradnia ginekologiczo-położnicza
Świadczenia w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej w Gminnym Ośrodku Zdrowia w Skarszewach realizowane są od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 18.00.
Nocną i świąteczną opiekę medyczną najbliżej sprawuje NZOZ POLMED ul. Kopernika 21 w Starogardzie Gdańskim (tel. 58 775 09 05).
Rejestracja pacjentów do lekarza może odbywać się osobiście od godziny 7.30, telefonicznie od godziny 8.00, za pośrednictwem osób trzecich, a także przez internet.
Zgłaszanie wizyt domowych może odbywać się w danym dniu do godziny 11.00.
ZADANIA I CELE:
- Celem działania Ośrodka jest udzielanie świadczeń zdrowotnych i promocji zdrowia w zakresie określonym ustawą.
- Do zadań Ośrodka należy w szczególności udzielanie ludności świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonania.
- Zakres świadczeń zdrowotnych udzielanych przez ośrodek obejmuje w szczególności:
- Badania i porady lekarskie,
- Leczenie,
- Opiekę nad kobieta ciężarną i jej płodem, porodem, połogiem oraz noworodkiem,
- Opiekę nad zdrowym dzieckiem,
- Szczepienia ochronne i inne działania zapobiegawcze,
- Opiekę środowiskową i pielęgnację w domu chorego,
- Badania diagnostyczne,
- Orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia,
- Prowadzenie działalności profilaktycznej,
- Specjalistyczną opiekę zdrowotną.
- W wykonywaniu zadań o których mowa w pkt. 2 Ośrodek współpracuje z:
- Powiatową Stacją Sanitarno – Epidemiologiczną w Starogardzie Gdański,
- Innymi zakładami opieki zdrowotnej,
- Instytucjami wykonywującymi zadania z zakresu pomocy społecznej,
- Organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami i samorządami zawodowymi.
- Ośrodek udziela świadczeń zdrowotnych:
- Finansowanych ze środków publicznych ubezpieczonym oraz innym osobom uprawnionym do tych świadczeń na podstawie odrębnych przepisów nieodpłatnie, za częściową odpłatnością lub całkowitą odpłatnością.
- Innych, niż finansowane ze środków publicznych osobom ubezpieczonym i innym uprawnionym do świadczeń na podstawie odrębnych przepisów za odpłatnością wg ustalonego cennika.
- Osobom nie ubezpieczonym i nie uprawnionym do świadczeń na podstawie odrębnych przepisów za odpłatnością na podstawie ustalonego cennika.
- Obcokrajowcom- na zasadach określonych we właściwych przepisach oraz umowach i porozumieniach międzynarodowych dotyczących ochrony zdrowia nieodpłatnie, za częściową odpłatnością lub całkowitą odpłatnością.
- Zasady udzielania świadczeń zdrowotnych o których mowa w pkt. 5 oraz wykonywania związanych z ich udzielaniem usług medycznych, a w szczególności:
Obszar, którego mieszkańcy będą mogli korzystać ze świadczeń zdrowotnych,
- Ich rodzaj i przewidywaną liczbę,
- Zasady rejestracji pacjentów,
- Organizację udzielania świadczeń,
- Dni i godziny ich udzielania,
- Maksymalny czas oczekiwania na świadczenie i sposób podawania tych informacji osobom uprawnionym określają umowy zawarte przez ośrodek z Narodowym Funduszem Zdrowia oraz regulamin organizacyjny zakładu.
- Ośrodek udziela ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie:
- Podstawowej opieki zdrowotnej
- Specjalistycznej opieki zdrowotnej.
FILIA GMINNEGO OŚRODKA ZDROWIA W POGÓDKACH
ul. Sambora 2
83-236 Pogódki
Tel. (58)588 11 21
Kierownik : Elżbieta Grzymała-Kazusek