Sabina Spierewka
tel. 58 588 22 01
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kompetencje:
Kierowanie całością spraw związanych z obsługą finansową gminy.
Opracowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej dotyczących regulacji gospodarki finansowej organów i jednostek organizacyjnych samorządu terytorialnego.
Realizacja zadań Głównego Księgowego Budżetu Gminy wynikających z art. 35 ustawy o finansach publicznych , w związku z art. 4 ust. 5 ustawy o rachunkowości.
Współpraca z organami gminy w zakresie rozdysponowania środków budżetowych.
Opracowywanie materiałów do sporządzenia projektu budżetu gminy.
Sporządzanie informacji o sytuacji finansowej gminy oraz opracowywanie prognozy kształtowania się kwoty długu gminy.
Przekazywanie wskazówek do planowania budżetowego jednostkom podporządkowanym Radzie Miejskiej.
Weryfikacja projektów planów jednostek budżetowych oraz weryfikacja projektów planów zakładów budżetowych i środków specjalnych w zakresie kwot powiązań z budżetem gminy i normatywnego stanu środków obrotowych.
Analizowanie gospodarki finansowej podporządkowanych jednostek oraz występowanie z wnioskami i propozycjami usprawnienia gospodarki finansowej tych jednostek, współpraca w tym zakresie z Inspektorem sprawującym kontrolę finansową jednostek organizacyjnych gminy.
Rozliczanie rocznej działalności podporządkowanych jednostek i zakładów budżetowych oraz środków specjalnych.
Przyjmowanie, weryfikacja i przygotowanie do zatwierdzenia sprawozdawczości budżetowej z nadzorowanych jednostek, sporządzanie sprawozdawczości łącznej.
Opracowywanie projektów zmian budżetu gminy, w tym również projektów rozdysponowania rezerw budżetowych, prowadzenie ewidencji tych zmian.
Opracowywanie projektu „Harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetowych”, zasilanie kont bankowych jednostek budżetowych gminy w ramach tego harmonogramu.
Sporządzanie wniosków o przekazanie dotacji dla zakładów budżetowych i instytucji kultury.
Negocjowanie z organami administracji rządowej i samorządowej wysokości środków finansowych na przejmowane bądź przekazywane zadania zlecone i dofinansowanie zadań własnych.
Opracowywanie - stosownie do zakresu stanowiska – dokumentacji niezbędnej do pozyskania dotacji, kredytów i pożyczek.
Opracowywanie półrocznych i rocznych sprawozdań z wykonania budżetu gminy w celu rozpatrzenia ich przez Radę Miejską. Weryfikacja materiałów informacyjnych złożonych przez jednostki organizacyjne.
Dokonywanie okresowych analiz realizacji budżetu oraz przedstawianie Burmistrzowi Skarszew wniosków zmierzających do poprawy dyscypliny finansowej.
Skarbnik
- Szczegóły